Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2014

Σκανδαλο στο παραλιακο μετωπο. Γνωριζαν Σαμαρας-Βενιζελος;




Σκάνδαλο τεραστίων διαστάσεων, που θα μπορούσε να ρίξει την κυβέρνηση, φαίνεται να αποτρέπεται την τελευταία στιγμή, ύστερα από τον τεράστιο σάλο που ξεσηκώθηκε. Ο λόγος για την παραχώρηση στο περιβόητο ΤΑΙΠΕΔ (που ανέλαβε το ξεπούλημα της περιουσίας του δημοσίου) τριών φιλέτων του παραλιακού μετώπου.


Ωστόσο, οκτώ υπουργοί της κυβέρνησης, μέλη της διυπουργικής Επιτροπής, που υπέγραψαν την παραχώρηση των τριών ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ, είναι έκθετοι και πρέπει να απολογηθούν για την πράξη τους. Από κυβερνητικές πηγές λέγεται ότι πρόκειται περί λάθους, αλλά δεν δικαιολογείται λάθος υπουργού και πολύ περισσότερο ομαδικό λάθος οκτώ υπουργών.


Από την υπόθεση αυτή γεννώνται ορισμένα πολύ σημαντικά ερωτήματα τα οποία πρέπει να απαντηθούν από την κυβέρνηση και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Πρώτο, ποιοι επιβουλεύονται τα συγκεκριμένα φιλέτα και ποιους εξυπηρετούσε η παραχώρησή τους στο ΤΑΙΠΕΔ;


Δεύτερο, αν, όντως, έγινε λάθος, μπορούν να παραμένουν στη θέση τους οι οκτώ υπουργοί που αβασάνιστα έβαλαν την υπογραφή τους ευνοώντας ένα τεράστιο σκάνδαλο; Μπορεί να εμπιστεύεται τέτοιους υπουργούς ο πρωθυπουργός; Μπορούν να έχουν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών;


Τρίτο, σκοπεύει ο πρωθυπουργός να τους αντικαταστήσει στον επικείμενο ανασχηματισμό;
Τέταρτο, όταν διυπουργική Επιτροπή από οκτώ υπουργούς υπογράφουν μια τέτοια απόφαση, είναι δυνατό αυτό να γίνεται ένα αγνοία του πρωθυπουργού και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης;


Πέμπτο, γνώριζε ο κ. Σαμαράς ότι θα παραχωρούνταν τα συγκεκριμένα ακίνητα στο ΤΑΙΠΕΔ; Κι αν ναι, τι έπραξε; Έδωσε τη συγκατάθεσή του να μπουν οι υπογραφές των οκτώ υπουργών; Πως γίνεται σε όλα τα σοβαρά θέματα ο πρωθυπουργός να εμφανίζεται αμέτοχος;


Εν αναμονή των απαντήσεων, έχει σημασία να γνωρίζουν οι πολίτες τα ονόματα των υπουργών που υπέγραψαν την απόφαση τερατούργημα, με την οποία θα ευνοούνταν συγκεκριμένα συμφέροντα, τα οποία φέρονται να πατρονάρονται από στελέχη της τρόϊκας.


Η απόφαση φέρει την υπογραφή οκτώ υπουργών της κυβέρνησης (οι κ.κ. Ι. Στουρνάρας, Π. Παναγιωτόπουλος, Κ. Χατζηδάκης, Μιχ. Χρυσοχοΐδης, Α. Γεωργιάδης, Ι. Μανιάτης, Χ. Αθανασίου και η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη), και με αυτή, αν δεν ανακληθεί, ενταφιάζει οριστικά το ενδεχόμενο οργανωμένης πολεοδόμησης της «Αττικής Ριβιέρας», από το Φάληρο ως το Σούνιο, και την επανασύνδεσή της με την πόλη.
Σύμφωνα με το vima.gr, τα επίμαχα ακίνητα είναι τρία. Το πρώτο, έκτασης 176 στρεμμάτων, περιλαμβάνει την έκταση από το Αθλητικό Κέντρο Αγίου Κοσμά μέχρι τα «Αστέρια» Γλυφάδας. 
Το δεύτερο βρίσκεται στη Γλυφάδα και έχει εμβαδό 20 στρεμμάτων. 

Το τρίτο είναι το Άσπρο Λιθάρι Σουνίου (όπου και το «Cape Sounio» του ομίλου Grecotel), εκτάσεως 383 στρεμμάτων, κυριότητας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) το οποίο τελεί υπό τη διοίκηση και διαχείριση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ).


Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης σημειώνουν ότι και τα τρία ακίνητα επιστρέφουν στο ελληνικό Δημόσιο βάσει διορθωτικής απόφασης που θα εκδοθεί. Το ίδιο αναφέρουν και πληροφορίες από το ΤΑΙΠΕΔ, από όπου μεταδίδεται ότι επρόκειτο περί εσφαλμένης ένταξης των εν λόγω ακινήτων στη λίστα της απόφασης της διυπουργικής επιτροπής.


Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο ΑΕ, η οποία έχει σκοπό την αξιοποίηση της περιοχής από το Φάληρο ως το Σούνιο, εξαιρουμένων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, του Αγίου Κοσμά, του ΣΕΦ, του Αστέρα της Βουλιαγμένης και των μαρινών σε Άλιμο και Γλυφάδα.


Μάλιστα, μετά την πίεση του υπουργείου Οικονομικών και του ΤΑΙΠΕΔ, που οδήγησε και σε πολύμηνη καθυστέρηση της κατάθεσης του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή, εντάχθηκε διάταξη που προβλέπει ότι «η εταιρεία δεν δύναται να μεταβιβάσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο σε τρίτους την κυριότητα των ακινήτων που παραχωρούνται… χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ».


Υπόθεση με τροϊκανό «άρωμα»

Το νήμα της υπόθεσης φτάνει πίσω, στο φθινόπωρο του 2012, όταν το πολυνομοσχέδιο του ενιαίου τότε υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, το οποίο περιείχε τον νέο αναπτυξιακό νόμο, την ίδρυση της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο ΑΕ και τις ρυθμίσεις για τα υδροπλάνα, «κολλούσε» στο υπουργείο Οικονομικών.


Σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση, πίσω από την εμπλοκή βρισκόταν η τρόικα, η οποία θεωρούσε ότι το Παράκτιο Μέτωπο της Αττικής θα πρέπει να ακολουθήσει το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού στο ΤΑΙΠΕΔ.
Στην πρώτη συνάντηση μεταξύ των εμπλεκομένων, ο τότε αντιπρόσωπος του ΔΝΤ στην Ελλάδα κ. Μπομπ Τράα εκδήλωσε ανοιχτά την αντίθεσή του για τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού, επικαλούμενος νομικά προβλήματα.


Σε κατοπινή συνάντηση, όταν οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης απέδειξαν την ανυπαρξία νομικών ζητημάτων για το ζήτημα, ο κ. Τράα επικαλέστηκε πολιτικά προβλήματα, καθώς θα δημιουργείτο σύγχυση στη διεθνή επενδυτική κοινότητα από την αλληεπικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο ΑΕ.


Ωστόσο, τα ελληνικά επιχειρήματα περί κεντρικής κυβερνητικής απόφασης για οργανωμένη αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου έπεισαν τους δανειστές, οι οποίοι έπαψαν να θέτουν ζήτημα. Ωστόσο εντάχθηκε η επίμαχη ρήτρα, που εξουσιοδοτεί τη διυπουργική επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων να αφαιρεί τμήματα από το παράκτιο μέτωπο με κοινή υπουργική απόφαση.


Πάντως, έγκυροι νομικοί κύκλοι χαρακτηρίζουν νομικά έωλη την επίμαχη απόφαση καθώς αναιρεί το νομοθετικά προσδιορισμένο διαχειριστικό αντικείμενο του Παράκτιου Μετώπου.




πηγή 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα δημοσιεύματα δεν αποτελούν θέση η άποψη δική μας αλλά Πολιτών και Blogger. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών.
Παρακαλούμε όταν υποβάλετε σχόλιο, να μην χρησιμοποιείτε υβριστικούς χαρακτηρισμούς
και να αποφεύγετε τα greeklish.